Servicii

Cost ședință terapie: 150 lei
Durată ședință: 1 oră

“Un copil poate oricând să-l învețe pe un adult trei lucruri: cum să fie mulțumit fără motiv, cum să nu stea locului niciodată și cum să ceară cu insistență ceea ce își dorește”. Paulo Coelho

Psihoterapia pentru copii și adolescenți este un proces, în care se utilizează diferite tehnici, folosite pentru a-i ajuta pe aceștia. Scopul psihoterapiei este producerea de schimbări comportamentale și gestionarea corectă și eficientă a emoțiilor, atunci când aceștia se confruntă cu astfel de dificultăți. Psihoterapia are de asemenea rolul să ajute copilul/adolescentul, să depășească momentele dificile din viața sa și să-și descopere resursele interioare pe care acesta le are și de care încă nu este conștient că le are în el.

Motivele pentru care părinții pot solicita ajutor psihologic:

  • Dificultăți emoționale ale copilului (frică, timiditate, neîncredere în sine, relații dificile cu grupul sau cu familia);
  • Dificultăți comportamentale ale copilului (retragere socială, comportamente inadecvate, agitație, neadaptare la școală);
  • Dureri sau stări de rău ale copilului fără motive medicale;
  • Îngrijorări privind: dezvoltarea psihică normală a copilului, reacţiile în faţa unor schimbări sau probleme care afectează familia (conflicte, divorţ, boală, pierderi de orice fel), adaptarea, imaginea de sine;
  • Rivalitate şi gelozie între fraţi;
  • Dificultățile personale ale părinților în relația cu copilul.

 

“Nimic din ceea ce ne întristează nu poate fi considerat mărunt: potrivit legilor eterne ale proporțiilor, pierderea jucăriei unui copil și pierderea coroanei unui rege sunt evenimente de aceeași dimensiune“. Mark Twain

În cadrul ședințelor de psihoterapie sunt folosite metode și tehnici adaptate în funcție de vârstă; tehnici precum logoterapie, desen, joc sau povești terapeutice, art terapie, joc de rol, jocuri educative, terapie cu nisip etc. Toate aceste tehnici ajută la dezvăluirea universului interior al copilului/adolescentului. Psihoterapeutul împreună cu clientul, dar și în strânsă legătură cu părinții, conturează împreună obiectivele terapiei.

 “Emoțiile neexprimate nu mor niciodată. Ele sunt îngropate de vii, și vor ieși la suprafață, mai târziu, în forme mai urâte”. Sigmund Freud

Pe parcursul dezvoltării și consolidării personalității copilului sau adolescentului, au loc multe etape dificile care pot declanșa blocaje emoționale, dificultăți școlare, relații conflictuale, care au asupra lor un impact foarte puternic. De aceea implicarea cât mai activă a părinților este foarte importantă.

“Copiii se hranesc din iubirea pe care părinții și-o poartă unul altuia“. John Gottman

Psihoterapia pentru copii și adolescenti folosește tehnici specifice de întervenție, pentru a-i ajuta pe aceștia să înțeleagă problema pentru care au fost aduși la cabinet. Acest spațiu sigur permite copilului sau adolescentului să înțeleagă cauza problemelor și cum să învețe să le gestioneze.

Şedinţele de psihoterapie au durata de 60 minute. Cu o frecvență 1-3 ședințe pe săptămână. Părinții se vor întâlni cu terapeutul și vor avea discuții/întâlniri regulate pe parcursul psihoterapiei, dar terapeutul va respecta întotdeauna confidențialitatea oferită copilului sau adolescentului. Relația pe care copilul sau adolescentul o are cu psihoterapeutul este una importantă și necesită timp și încredere pentru a fi construită. Durata terapiei depinde de complexitatea și gravitatea problemelor.

Psihoterapia pentru copii și adolescenți, poate fi privită și ca o întreprindere privată iar cabinetul ca un loc de vindecare, un sanctuar, un refugiu din lumea problematică şi creatoare de probleme pentru copii și adolescenți.

Consilierea parentală are un loc important pe tot parcursul procesului de terapie a copilului. Rolul ei este de a oferi părinților informații și sprijin pentru a înțelege etapele prin care trece dezvoltarea psihologică a copilului, sentimentele și nevoile lui, precum și îmbunătățirea relației părinte-copil, acolo unde este cazul.

“E mai ușor să crești copii puternici decât să repari adulți distruși“. Federick Douglass